درگذشت شاعر پرآوازه ایران

سلام خدمت کلیه ی دوستان وبلاگی خوبم

اکنون که به تاریخ پست قبلی ام نگاه می کنم می بینم که نزدیک به یک ماه و نیم است که آپ نکردم دیگر مثل قبل شور و شوق آپ کردن رو ندارم ولی در روز دو - سه ساعت به وب های زیبای شما دوستان سر زده و مطالب زیباتون رو می خونم .

و اما در این ماهی که گذشت ماه مبارک رمضان رو گذروندیم که در این یک ماه به مناسبت برگزاری جام رمضان فوتسال بانوان حسابی درگیر بودم چرا که یکی از داوران این مسابقات من بودم . روزهای خوبی رو گذروندم در کنار دوستانم و حسابی لذت بردم.

در دو روز قبل شاهد درگذشت یکی از شاعران بزرگ کشورمان دکتر قیصر امین پور بودیم . شاعری پرآوازه که شمه ای بیوگرافی وی را در زیر می خوانید:

دکتر قیصر امین‌پور در دوم اردیبهشت  سال ١٣٣٨ در بخش گتوند از توابع استان خوزستان متولد شد. وِی تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در گتوند و دزفول به پایان برد.

او در آغاز عاشق نقاشی بود اما سرانجام به سراغ شعر رفت و شعر او را به دانشکده‌ی ادبیات دانشگاه تهران کشاند.

در سال1357 در رشته دامپزشکی دانشگاه تهران پذیرفته شد،اما پس ازیک سال از رشته دامپزشکی انصراف داد.
قیصر یکی از عوامل مؤثر در شکل‌گیری حوزه‌ی اندیشه و هنر اسلامی در آن سال بود.

او از سال ۶۰ تاسال۷۱ دبیر شعر هفته نامه سروش بود.

همچنین در سال ۱۳۶۶ به همراه دوستان نویسنده و شاعرش، بیوک ملکى و فریدون عموزاده خلیلى،نشریه سروش نوجوان را طراحى و منتشر کرد که تا چندى پیش هم انتشار این مجله و مسؤلیت قیصر امین پور در سمت سردبیرى ادامه داشت اما در سال ١٣٨٢ از این سمت کناره‌گیری کرد.

در سال 1363 کتابهای «تنفس صبح »و« در کوچه آفتاب»را منتشرکرد و در همان سال به ادبیات فارسی دانشگاه تهران تغییر رشته داد.

سپس«طوفان در پرانتز» ( نثر ادبی ) و منظومه «ظهر روز دهم» ( برای نوجوانان )را انتشار داد.
بعد ازبیرون آمدن از حوزه هنری،دوره کارشناسی ارشد ادبیات را آغاز کرد و در همان سال«مثل چشمه مثل رود»را( برای نوجوانان )منتشر کرد.

آثار قیصر امین پور در محافل و جشنواره هاى ادبى همواره مطرح بوده وهستند؛چنانکه او درسال ۱۳۶۸ توانست تندیس مرغ آمین را از جایزه ویژه نیما دریافت کند و دو کتابش با نام هاى «ظهر روز دهم» و«به قول پرستو» در همان سالهاى نشریعنى در سال هاى ۱۳۶۵ و ۱۳۷۵ جایزه جشنواره کتاب کانون پرورش فکرى کودکان و نوجوانان را از آن خود کرد.

قیصر امین پور همچنین جایزه تندیس ماه طلایى را که به برگزیدگان شعر کودک و نوجوان ۲۰ سال اخیر تقدیم شده است، به دست آورده است.

 

در پایان این شعر زیبا که یکی از سروده های استاد امین پور می باشد تقدیم شما عزیزان می نمایم :

 

افتاد                          
آنسان که برگ
- آن اتفاق زرد -
می‌افتد

افتاد
آنسان که مرگ
- آن اتفاق سرد -
می‌افتد

اما
او سبز بود و گرم که
افتاد