بازدید از نیروگاه اتمی بوشهر

سلام خدمت دوستان بزرگوارم

در حال حاضر از تلویزیون شاهد بازی ایران و پرتغال بودم اعصابم حسابی به هم ریخت گفتم تا  الان تیم ما یک گل خورده تا بعدش خدا کریمه . بابا این چه بازیه که بچه ها ما می کنن اصلا انتظار چنین نتیجه ای  رو از این تیم نداشتم .  اون از بازی با مکزیک و  این  هم از این بازی. نمی دونم چی بگم فقط این رو می دونم که لیاقت تیم ملی ما بیش از این است.

دلم می خواست این پستم رو فقط و  فقط به بازی های جام جهانی اختصاص  بدهم  ولی وقتی که  تیم  خودمون  نتیجه  درستی  نمی گیره   چه  دل  و  دماغی  می مونه  که  بروم  و  از  تیم هایی  ازجمله آرژانتین که واقعا شاهکار کرد بنویسم.

                  -------------------------------------------------------------

و اما بازدید از نیروگاه اتمی و تاسیساتش

طبق نوشته ام  در پست قبلی در خصوص بازدید از نیروگاه اتمی و تاسیسات آن باید  بگویم  که ما اعضای خانه  مطبوعات  به  اتفاق  خبرنگاران  و  نویسندگان شهرمون برای بازدید  از  نیروگاه  اتمی  به  آنجا  رفته  و  با   آقای  مهندس  جعفری  رئیس  نیروگاه  اتمی  بوشهر  دیداری داشتیم  که  در  ابتدا یکی  از مهندسین بهره برداری نیروگاه از روی تابلوهایی که در سالنی  موجود  بود  توضیحات لازم  در خصوص  تاریخچه ی روند ساخت نیروگاه اتمی بوشهر بیان داشت وی گفت: در سال 1353 دولتمردان آن زمان تصمیم می گیرند که نیروگاه اتمی در بوشهر تاسیس گردد و به منظور احداث  با کشور هایی  وارد  مذاکره  می شوند   که  اولین  قرارداد  را  با  یک  شرکت  آلمانی  می بندند  و قراردادهای اولیه مربوط به احداث ۲  واحد  نیروگاه  هسته ای با   قدرت  ۲  هزار  مگاوات  بوده   که  مکان  آن  را  حد  فاصل  روستاهای  هلیله  و   بندرگاه  در  بوشهر  انتخاب  می نمایند. در  سال  ۵۶ قرارداد نهایی بسته می شود که قرار بوده در سال ۵۹ واحد ۱ و سال ۶۰ واحد ۲ به بهره برداری برسد . در سال ۵۷ بعد از پیروزی انقلاب آلمانها از ایران  می روند  در  صورتیکه  واحد  ۱ را  از  نظر ساختمانی حدود ۷۰ الی ۸۰ درصد و واحد ۲ کمتر از ۴۰  درصد  عملیاتی  انجام  داده   بودند .  در طول  جنگ  تحمیلی  ایران و عراق  نیروگاه  اتمی  چندین بار  مورد  حمله  قرار  گرفته  و  صدمات  جدی  به تاسیسات آن وارد می شود.

حول و حوش سال ۷۲ الی ۷۳ بود که به طور جدی تصمیم گرفته می شود  که  راه اندازی  نیروگاه    از  سر گرفته شود که با آلمانها در این خصوص  مذاکره  می شود ولی آنها  قبول  نمی کنند  و  با  روسیه قرارداد برای تکمیل واحد ۱ نیروگاه می بندند.

۳ الی ۴ سال طول می کشد تا روسها در این مورد  مطالعات انجام دهند و  بعد  از  آن  شروع  به  ساخت و ساز کردند که قسمت کابل کشی در مجموعه ی سایت  و کارهای تکمیلی آن  در حال حاضر مانده است.

این   بود   گزارشی  از  بازدید  از  نیروگاه   و   اما  در  مورد  سوالی  که  جناب  آقای  عبدی  در  نظراتم  برایم گذاشته  بود  باید  بگویم  که  از مهندس جعفری پرسیدم و ایشان در جواب عنوان نمود:

به دلیل اینکه ۱۰ سال پروژه ی نیروگاه راکد  مانده  و  خیلی صدمات  شدیدی  به  تاسیسات  وارد   شده بود و طولانی شدن این  پروژه که قرار بوده از این روش آب  بوشهر  تامین گردد  و  نیز  مقرون  به صرفه  نبودن  این طرح برای نیروگاه و داشتن سد شاپور و ...باعث شده که این طرح از سیستم حذف شود.

ولی روی هم رفته این بازدید ۵/۴ ساعته مفید بود و اطلاعات زیادی را کسب نمودم.

                         -----------------------------------------------------

این   هفته   جلسه ای   با   مهندس  رضوی  مدیر عامل  پارس  جنوبی  داشتیم  که   مدعوین   جلسه خبرنگاران و مدیران مسئول نشریات بودند  جلسه ی  مفیدی  بود  و  ایشان  در خصوص  سوددهی پارس جنوبی  و  تاثیر  آن در اقتصاد  کشورمان سخنانی بیان نمودند . ولی من سوالم این است که این سود آیا تاثیری در روند زندگی مردم این  شهر  نیز دارد ؟ آیا  فرزندان تحصیل کرده شهرمان  باید بیکار  باشند  و  پست های  مختلف در  پارس جنوبی توسط  غیر بومی ها  اشغال    شده  باشد؟

سوالات و درد دل ها زیاد است ولی امیدوارم با توجه به اینکه آقای رضوی خود یک بومی است  درد مردم  را می فهمد و در این مورد  اقدامات  شایسته و در خور شان این مردم زحمتکش صورت دهد. 

یاحق

           

 

گوهر کمال

 

با سلام به یاران وبلاگی خودم

می دانم که از مدت آپ کردنم خیلی گذشته ولی به این واقفم که دوستان گلم عذر مرا می پذیرند و همیشه پذیرای من در میان خودشان می باشند (البته اینو فقط خودم می گم)

همانطور  که در  پست  قبلی ام  گفته بودم  سی ام  اردیبهشت ماه  تولدم بود  و  دوستان  عزیزم     خصوصا  دوستان  وبلاگی ام مرا شرمنده کردند امیدوارم که شایسته ی این همه مهر و محبت شما عزیزان خصوصا اطهر عزیز که واقعا مرا سورپرایز کرد و تشکر ویژه از آقا عبدی گل که همیشه به خواهر کوچکش لطف دارند.

در این روز وحید بدون این که من خبر داشته باشم مهمانی کوچکی ترتیب داده بود و  خانواده  و چند  تن از دوستانم را نیز دعوت نموده بود که اطهر یکی از این مدعوین بود که ما را قابل ندونستند (البته اطهر در آن روز نوبت دندان پزشکی داشت) به هر صورت جای تک تک شما عزیزان خالی بود و جشن خوبی بود و من انتظار نداشتم که وحید کارهای من را تکرار کند چون من نیز برای  تولد او  این  کار را می کنم  و  جا دارد در اینجا از وی تشکر کنم‌(البته قبلا تشکر کردم).

                           ----------------------------------------------------------------

در اوایل هفته ی آینده قرار است که همراه با نویسندگان و خبرنگاران شهرمون بازدیدی داشته باشیم از نیروگاه اتمی بوشهر . می خوایم بریم ببینیم این انرژی  هسته ای که این همه  دم از آن  می زنند چیست و چه کاربردی دارد در پست بعدی براتون شرحی  از بازدیدمون را بیان می کنم.

--------------------------------------------------------------------

به  آغاز  بازی های جام جهانی  داریم  نزدیک  می شیم  و  همه  جا صحبت از  این  رویداد  ورزشی عظیم می باشد در این خصوص وحید اقدام به راه اندازی یک وبلاگ به نام جام جهانی که در روز چند بار آ پ می شود و در خصوص خبرهای دست  اول جام جهانی است  که  خبرهای تیم ملی ایران  در اولویت این وبلاگ می باشند بازدید از این وبلاگ را به شما عزیزان توصیه می کنم.

http://worldcup---2006.blogfa.com/

--------------------------------------------------------------------

در پایان این شعر زیبا را که متاسفانه نام شاعرش را به خاطر ندارم  و حدود ۶ سال پیش در دفترچه خاطراتم نوشته بودم به شما عزیزانم تقدیم می کنم باشد که همگی ما اینگونه باشیم.

گوهر خود را هویدا کن، کمال این است و بس
خویش را در خویش پیدا کن، کمال این است و بس
چند می‌گویی سخن از درد و عیب دیگران
خویش را اول مداوا کن، کمال این است و بس
پند من بشنو بجز با نفس شوم بد سرشت
با همه عالم مدارا کن، کمال این است و بس
چون بدست خویشتن بستی تو پای خویشتن
هم به دست خویشتن باز کن، کمال این است و بس