فوتسال بانوان در بوشهر

 

       

ورزش بانوان در بوشهرچند سالی است که از رونق بسیار خاصی برخوردار شده است . یکی از رشته های بسیار جذاب که دختران هم طرفدار آن هستند فوتبال است ، اما به دلیل محدودیتها رشته فوتبال در کشور راه اندازی نشده بود و برای خانمها رشته فوتسال راه اندازی شد اما چند صباحی است که در چند تا از استانهای مهم کشور این رشته ی پرطرفدار راه اندازی شده است .   

در سال ۷۹ بود که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر که ما در آن زمان دانشجوی آن دانشگاه بودیم این رشته برای اولین بار آورده شد و در آن سال در مسابقات منطقه ی یک کشور ما توانستیم مقام نائب قهرمانی را بدست آوریم. پست من در این رشته دروازه بانی بود. بعد از چند ماه تربیت بدنی بوشهر این رشته را برای خواهران آورد . که در روز افتتاحیه من به عنوان اولین نفری بودم که نام نویسی کردم . بعد از آن ما تمریناتمان را با مربی گری خانم شریفیان شروع کردیم و در آن سال فقط یک تیم در استان وجود داشت در طی این سالها به سفرهای ورزشی متعددی رفتیم و با تیم های قدری مسابقه دادیم که همگی برای ما تجربه بود . در سال ۸۱ کلاس مربیگری فوتسال در بوشهر برگزار شد که من و چندی از دوستان شرکت کردیم و موفق به گرفتن کارت مربیگری شدیم. در آن سال علوم پزشکی بوشهر تیم فوتسال راه اندازی کرد و از من به عنوان مربی دعوت به کار نمود که ما پس از چند ماه تمرین در مسابقات علوم پزشکی کل کشور توانستیم مقام ششم را از بین ۱۶ تیم شرکت کننده بدست آوریم و همچنین به لیگ یک کشور صعود نماییم . و بعد از مدتی مسئول هیئت فوتسال خانم بن سعدون اقدام به برگزاری کلاس داوری فوتسال نمود که در آن نیز شرکت کردیم و کارت آن را نیز گرفتم . در خرداد ماه سال قبل در تهران دوره ای برای خانم ها در زمینه مربیگری و داوری فوتبال برگزار کردند که از هر استان ۱ نفر می توانست در این کلاس شرکت کند که از بوشهر من برای داوری و دوستم برای مربیگری در این کلاس ها شرکت نمودیم . مدرس من آقای محمد صالحی داور بین المللی فوتبال بودند که واقعا کلاس پرباری بود . در چند ماه گذشته نیز کلاس مربیگری فوتبال برگزار گردید که من در این کلاس نیز شرکت داشتم . مسئول هیئت فوتسال بانوان در استان خیلی پیگیر است که بتواند رشته فوتبال را در استان راه اندازی نماید و در این میان آقای دوانی رئیس هیئت فوتبال استان نیز کمک های شایانی نموده اند ولی تاکنون نتیجه ای گرفته نشده من امیدوارم که بانوان استان ما بتوانند در همین استادیوم شهید بهشتی با پوشش کامل ورزشی پا به توپ شوند زیرا فکر نمی کنم از آقایان چیزی کم داشته باشند به طور مثال ندا عبدالله زاده یکی از فوتسالیست های بوشهررا می توان نام برد که وی هم اکنون در تیم ملی کشور در رشته فوتبال و فوتسال فعالیت دارد و پا به توپ وی دست کمی از آقایان ندارد (البته به آقایان برنخورد واقعا واقعیت را می گویم) در اینجا سخن را کوتاه می کنم و فقط این را می توانم بگویم که آرزوی قلبی من موفقیت و پیشرفت بانوان در همه ی عرصه های زندگی خصوصا ورزش می باشد.

 

 

نظرات 4 + ارسال نظر
اطهر چهارشنبه 5 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 18:25 http://brightfire.blogsky.com

سلام مریم جون
بابا دروازه بان ، دست ما رو هم بگیر ببر تو بازی
موفق باشی

اطهر سه‌شنبه 11 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 17:32 http://brightfire.blogsky.com

سلام عزیزم
پس چرا آپ نمی کنی . از بس که هی من سر زدم و مطالب تکراری خوندم خستم شد .
باز اومدم آپ باشی هاااااااااااااااا

حسین زیاری دوشنبه 12 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 07:51 http://iranrefree.blogfa.com

سلام
من حسین زیاری داور فوتبال از سمنان هستم اتفاقی وبلاگتون رو پیدا کردم وبلاگ خوبی داری.
یه سر به ما بزنی خوشحال میشم.

علی رضا جمعه 15 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 02:38 http://www.hurrahsport.com

پرتال هورا ورزش افتتاح شد
دعوت به همکاری
پرتال جامع اطلاع رسانی ورزش افتتاح شد .
Www.HurrahSport.Com
همراه با امکاناتی بی نظیر
• پشتیبانی از 9 زبان ( فارسی ، انگلیسی ، عربی ، فرانسوی ، ایتالیایی ، اسپانیایی ، آلمانی ، چینی ، پرتغالی)
• جدیدترین اخبار و رویدادهای ایران و جهان
• بانک جامع و کامل اطلاعات ورزش
• مسابقه و سرگرمی همراه با جوایز ارزنده
توجه : بروز رسانی سایت برای کاربران امکان پذیر می باشد و شما هم می توانید سهمی بسزا در روند رو به رشد سایت داشته باشید .
شما می توانید مدیر بخشی از سایت شوید و قسمت مربوط به خود را مدیریت کنید .
هورا اسپرت دارای باشگاه خبرنگاری می باشد و شما می توانید در دوره خبرنگاری پرتال ورزش شرکت نموده و مدرک خبرنگاری از باشگاه خبرنگاران هورا اسپرت دریافت کنید .
به همراه امکانات باورنکردنی دیگر که پس از مراجعه به سایت مشاهده خواهید کرد .
از شما دوست گرامی دعوت بعمل می آید .
لطفاٌ جهت اعلام همکاری شماره تماس و آدرس ایمیل خود را در قسمت تماس با ما وارد نموده تا در اسرع وقت با شما تماس گرفته شود .
با تشکر .
www.hurrahsport.com



برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد