پارک اختصاصی بانوان بوشهری کی راه اندازی می شود

 

بهره‌برداری از 8 پارک محلی بانوان در مشهد

 

پارک اختصاصی ویژه بانوان نزدیک به دو سال است که در کشور مطرح شده است پارکی که در آن دختران و بانوان بدون هیچ مزاحمتی به ورزش و تفریح بپردازند این پارک فقط مخصوص بانوان است  و خانمها می توانند با پوشش آزاد در آن به ورزش بپردازند این پارک دو سال است که در مشهد راه اندازی شده است  و حتی وزارت کشور هم از احداث این پارکها حمایت کرده و بودجه ای مشخص کرده است که در استانها این پارکها راه اندازی شود در استان بوشهر هم کلنگ احداث این پارک در برازجان زده شده است و در بوشهر شواری شهر و شهرداری بوشهر به دنبال مکان یابی برای احداث پارک اختصاصی بانوان هستند  واقعا احداث پارک اختصاصی بانوان بوشهری یکی از ضروریات مهم دختران و زنان بوشهری است  و امیدواریم که با حمایتهای اعضاء شواری شهر بوشهر علی الخصوص خانم ماحوزی و عبیدی و سایر مسئولین این پارک در بوشهر هم راه اندازی بشود حالا نظر شما در این مورد چه می باشد منتظر نظرات شما هستیم

 

فوتسال بانوان در بوشهر

 

       

ورزش بانوان در بوشهرچند سالی است که از رونق بسیار خاصی برخوردار شده است . یکی از رشته های بسیار جذاب که دختران هم طرفدار آن هستند فوتبال است ، اما به دلیل محدودیتها رشته فوتبال در کشور راه اندازی نشده بود و برای خانمها رشته فوتسال راه اندازی شد اما چند صباحی است که در چند تا از استانهای مهم کشور این رشته ی پرطرفدار راه اندازی شده است .   

در سال ۷۹ بود که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر که ما در آن زمان دانشجوی آن دانشگاه بودیم این رشته برای اولین بار آورده شد و در آن سال در مسابقات منطقه ی یک کشور ما توانستیم مقام نائب قهرمانی را بدست آوریم. پست من در این رشته دروازه بانی بود. بعد از چند ماه تربیت بدنی بوشهر این رشته را برای خواهران آورد . که در روز افتتاحیه من به عنوان اولین نفری بودم که نام نویسی کردم . بعد از آن ما تمریناتمان را با مربی گری خانم شریفیان شروع کردیم و در آن سال فقط یک تیم در استان وجود داشت در طی این سالها به سفرهای ورزشی متعددی رفتیم و با تیم های قدری مسابقه دادیم که همگی برای ما تجربه بود . در سال ۸۱ کلاس مربیگری فوتسال در بوشهر برگزار شد که من و چندی از دوستان شرکت کردیم و موفق به گرفتن کارت مربیگری شدیم. در آن سال علوم پزشکی بوشهر تیم فوتسال راه اندازی کرد و از من به عنوان مربی دعوت به کار نمود که ما پس از چند ماه تمرین در مسابقات علوم پزشکی کل کشور توانستیم مقام ششم را از بین ۱۶ تیم شرکت کننده بدست آوریم و همچنین به لیگ یک کشور صعود نماییم . و بعد از مدتی مسئول هیئت فوتسال خانم بن سعدون اقدام به برگزاری کلاس داوری فوتسال نمود که در آن نیز شرکت کردیم و کارت آن را نیز گرفتم . در خرداد ماه سال قبل در تهران دوره ای برای خانم ها در زمینه مربیگری و داوری فوتبال برگزار کردند که از هر استان ۱ نفر می توانست در این کلاس شرکت کند که از بوشهر من برای داوری و دوستم برای مربیگری در این کلاس ها شرکت نمودیم . مدرس من آقای محمد صالحی داور بین المللی فوتبال بودند که واقعا کلاس پرباری بود . در چند ماه گذشته نیز کلاس مربیگری فوتبال برگزار گردید که من در این کلاس نیز شرکت داشتم . مسئول هیئت فوتسال بانوان در استان خیلی پیگیر است که بتواند رشته فوتبال را در استان راه اندازی نماید و در این میان آقای دوانی رئیس هیئت فوتبال استان نیز کمک های شایانی نموده اند ولی تاکنون نتیجه ای گرفته نشده من امیدوارم که بانوان استان ما بتوانند در همین استادیوم شهید بهشتی با پوشش کامل ورزشی پا به توپ شوند زیرا فکر نمی کنم از آقایان چیزی کم داشته باشند به طور مثال ندا عبدالله زاده یکی از فوتسالیست های بوشهررا می توان نام برد که وی هم اکنون در تیم ملی کشور در رشته فوتبال و فوتسال فعالیت دارد و پا به توپ وی دست کمی از آقایان ندارد (البته به آقایان برنخورد واقعا واقعیت را می گویم) در اینجا سخن را کوتاه می کنم و فقط این را می توانم بگویم که آرزوی قلبی من موفقیت و پیشرفت بانوان در همه ی عرصه های زندگی خصوصا ورزش می باشد.

 

 

آیا دختران بوشهر تابستان امسال از پلاژبانوان برخوردار خواهند بود

بحث پلاژ بانوان بوشهرجهت استفاده اختصاصی دختران و زنان بوشهری از دریا ، از سه سال پیش در هفته نامه نسیم جنوب  مطرح شد و چند گزارش و مقاله هم تهیه کردم در جلسه شورای شهر هم مطرح شد و ما مصاحبه ها با اعضاء شورا داشتیم و شورا هم در آبشرین کن روزهای جمعه برای شنا خانمها اختصاص داد.  البته در این کار آقای دوانی رئیس سابق شورا و خانم ماحوزی و عبیدی و سر هنگ محمدی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بوشهر خیلی زحمت کشیدند و در تابستان خانمها و دخترهای بوشهری راضی بودند اما بعد از این دیگر دوتابستانی که گذشت این کار صورت نگرفت . اما بحث احداث پلاژ بانوان به صورت جدی مطرح شد و طرح احداث پلاژ اختصاصی بانوان در آبشرین کن تو سط شهرداری شروع گردید در این زمینه دیداری با شهردار داشتم و از نزدیک نقشه این طرح را دیدم طرحی مدل خرچنگی و بسیار زیبا بالخره کلنگ احداث آن زده شد و همکنون تقریبا هشتاد درصد کار به اتمام رسیده راه اندازی این پلاژ که مخصوص بانوان است در ایران منحصر بفرد میباشد امیدواریم که دختران و زنان بوشهری تابستان امسال در این پلاژ اختصاصی به شنا بپردازند.